Saturday, March 24, 2012

Seronok Melancong

Melancong memang seronok, apatah lagi kalau dapat melawat negara orang. Bak kata orang, jauh perjalanan luas pengalaman. Bagi aku, melancong ke serata dunia adalah impian aku sejak kecil. Dulu masa umur aku lebih kurang 6 tahun,  aku pernah minta borang nak jadi pilot dari kakak aku, sebab nak jelajah serata dunia. Dia bagi aku poskad. Dia cakap simpan elok-elok, nanti isi untuk apply jadi pilot. Time itu aku percaya, tapi sekarang aku tahu itu sebenarnya poskad saja…

Kali pertama aku ke luar negara, time aku ikut emak dan ayah aku pergi umrah. Masa tu baru 11 tahun, dah tak berapa ingat….dah lebih 20 tahun dulu..

Kali kedua, aku dpt buat elektif kat hospital di Sydney, masa tahun 2 medical school dulu…sponsored by MARA…kalau duit sendiri tak mampu la den..

Kali ketiga, aku honeymoon di Gold Coast, Australia… aku kahwin bulan 6 tahun 2006, aku dah book tiket awal..murah, memang kira bajet betullah…sebab aku pernah pergi ke sana time elektif dulu, so aku decided nk travel as backpackers je..jimat bangat!

Kali keempat, ni paling best setakat ini… aku melancong ke Switzerland and Germany… best sangat sebab percuma. Haha! Wife aku dapat tiket percuma, so dia belikan satu tiket untuk aku…best sangat!

free holiday travel to ho chi minh city or saigon city in vietnam

free travel to ho chi minh or saigon city in vietnam
bersama wife...

free trip to vietnam, fully sponsored by company

Kali kelima...ke Vietnam...gambar-gambar kat atas sebagai introduction la ye.. ;)




No comments :

Post a Comment