Wednesday, March 28, 2012

Vietnamese Water Puppet Show

Hari kedua di Vietnam, lepas breakfast di hotel, kami pergi tengok Vietnamese Water Puppet Show di Ho Chi Minh City. Puppet show adalah hiburan tradisional masyarakat Vietnam. Macam wayang kulit kita la.. Cuma puppet show mereka lagi canggih. Ada pentas di sebelah kiri dan kanan kolam air, tempat tukang karut memainkan muzik latar dan bercerita. Pemain-pemain patung tu duduk di belakang tabir dalam kolam tu. 

jom melancong percuma dengan premium beautiful business
jom melancong percuma dengan hai-o marketingpeluang melancong percuma dengan premium beautiful biz
Menurut info, satu patung itu dimainkan oleh beberapa orang untuk menghasilkan pergerakan patung yang lancar dan menarik. Aku pun tak boleh nak fikir macam manalah mereka buat. Show tu sejam lebih tapi rasa sekejap je. Memang rasa tak puas, walaupun sepatah haram tak faham apa yang dicakap. Lagi best kalau ada sarikata..kah kah kah! 

Sini aku nak berkongsi video clip yang aku sempat rakam time menonton show. Kalau korang nak tahu harga tiket sorry la aku tak tahu. Sebab aku tak faham bahasa vietnam yang ditayang kat kaunter tu. Yang kami tengok ni dah fully sponsored so aku tak minatlah nak tahu segala kos yang terlibat.

 






Aku sempat rakam 3 klip je, pendek-pendek sebab aku duk kusyuk layan show..berat rasa tangan nak pegang kamera dslr aku tu lama2..heheh..

Kalau korang pergi melancong ke vietnam jangan lepaskan peluang tengok water puppet show ni. Memang berbaloi...





No comments :

Post a Comment