Sunday, March 25, 2012

Pengalaman Melancong ke Vietnam

Kali kelima, ni yg aku nak cerita panjang sikit. Walaupun tempat tak jauh sangat, tapi kalau pakej 5 star and fully sponsored, memang jadi sangat best la.. kitorang pergi Vietnam! Kali ni bukan aku dan wife aje yg dpt free, kitorang bawak geng rakan kongsi 10 orang lagi.

Aku mmg excited giler la dpt pergi Vietnam tu..kalau nak pergi sendiri bukan tak mampu, tapi rasa keberatan nak kuar duit poket sendiri, nak apply cuti, nak kira bajet, and all the related costs!

Aku dpt offer awal lagi, sebulan awal dah kut…awal-awal tak la excited sangat..yela lambat lagi..tp malam sebelum berlepas ke Vietnam tu lain macam pulak rasa, tak boleh nak tidur…terover excited..aku rasa sejam lebih je kut tidur…adrenalin rush agaknya..hehe

Besoknya, lepas solat subuh dah bertolak ke KLIA, kitorg kumpul 10 pagi..flight ke Vietnam tu 12.15pm… sempatlah kitorg bergambar sakan kat KLIA tu. Kat situ je dah dkt seratus keping gambar ambik..ambik ko! tapi tak payahlah nak upload kat sini setakat gambar kat KLIA tu..




Sampai kat Vietnam, kami singgah kat bandar sekejap, ambik feeling kat vietnam..hehe..

Pukul 5 lebih kami pergi check in Hotel Equatorial, hotel 5 bintang ni. Rate sini dlm usd300 per night. Hotel kat sini mahal actually, kecik pun beratus dolar. Sebab mat salleh ramai melancong kat sini kut. Time kat Vietnam lambat sejam. Kalau Malaysia kul 10 pagi, Vietnam kul 9 pagi gitulah.

ececeh! sempat buka facebook lagi tuh.. -->>



Di sini duit VND (vietnam dong), RM1=VND6200 masa aku tukar.. aku pergi vietnam ni bahagian Ho Chi Minh atau Saigon City. Cuma 4 hari 3 malam kat sini, tapi puas hati lah dgn servis ejen pelancongan kami ni..

Next entry aku cerita tempat2 menarik yg kami singgah okey!





No comments :

Post a Comment